Op pad met de snoekstudiegroep regio Friesland

Het stond al lang in de planning maar afgelopen zaterdag 23 februari 2019 was het dan zover. Een aantal leden van de snoekstudiegroep zijn onder begeleiding van een paar Pompemichers gaan vliegvissen op snoek.

We verzamelden om 9.30 bij café Overwijk in Tijnje waar we met koffie en gebak aftrapten. In totaal kwamen er rond de 15 man opdagen. 9 leden van de SNB en 6 leden van de Pompemich. Nadat we ons hadden opgesplitst in 3 groepjes gingen we op pad. 
Het doel was om de wateren rondom Tijnje, de Deelen en rondom Gorredijk, te bevissen. We hadden genoeg hengels mee om de mensen te voorzien die nog nooit met de vliegenhengel hadden gevist. Het was leuk om te constateren dat het om een enkeling ging en dat de meeste leden van de SNB toch wel wat ervaring hadden en zich goed konden redden met de vliegenhengel.

Het weer was echt prachtig en we hebben de hele dag diverse stekken afgevist. Er was een groepje die op aanwezigheid van de visvergunning werd gecontroleerd en een andere groep kwam terecht in een heuse vossenjacht. Vanwege de gedeelde passie voor de natuur raakten jagers en vissers raakten snel met elkaar in gesprek. Ondertussen werden er 2 snoeken gevangen zodat de jagers konden zien dat ze die dag niet de enige met succes waren. Die dag hadden ze namelijk ter bescherming van weidevogels en klein wild, drie vossen geschoten.

Rond een uur of 4 verzamelden we ons weer bij cafe Overwijk waar we met een borrel en een bittergarnituur de dag afsloten. Ondanks de wat magere vangsten, 9 snoeken op 15 man, vond iedereen het een zeer geslaagde dag. De afspraak om in het najaar nog eens met elkaar te gaan vissen werd dan ook snel gemaakt.
Sander, bedankt voor het organiseren!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *