Noordelijke Binddag Beilen, 25 november 2023

      Geen reacties op Noordelijke Binddag Beilen, 25 november 2023

‘s Morgens zijn Eddy en ik samen vertrokken om deel te nemen aan de Noordelijke Binddag in Beilen. In de auto liepen we er al warm voor en hebben we vliegviservaringen uitgewisseld. De dag werd gehouden voor leden van de vijf Noordelijke Vliegvisverenigingen; De NNVV, De Hunzepalmer, de VVNA, de Kingfisher en de Pompemich, onder het motto; “5 verenigingen, 8 workshops, binden en verbinden”. Naast het binden konden we gezellig bijkletsen, informatie delen en sterke verhalen vertellen. Natuurlijk trof ik nog enkele bekenden uit mijn tijd bij de NNVV. Erg gezellig om de mannen weer eens te spreken.

Ook was een tafel ingericht waarin overtollige spullen werden aangeboden en ik even kon sneupen of er iets van mijn gading bij zat. Er waren acht bindmeester die de workshops leidden en wij als deelnemers konden over de dag verdeeld aan maximaal vier workshops deelnemen. Het aanbod was erg gevarieerd; een verleidelijke streamer voor forel, baars, roofblei door Peter Zwinderman; een prachtige traditionele zalmvlieg door Henk van Bork; een knoeperd van een snoekstreamer door Bert Dries; een kunstige steenvlieg door Peter Sluyter; mooie natte vliegen door Marten Staal; een fragiele droge meivlieg; een uitdagende caddis puppa en een die ik inmiddels helaas ben vergeten. Maar dat mag op mijn leeftijd. Ik heb de workshops van de streamer, de natte vlieg, de zalmvlieg (pfff, moeilijk) en de caddis puppa gevolgd. Veel nieuwe technieken geleerd.

De bindmeesters hadden hun bindinstructie en het materiaal uitstekend verzorgd. De tafels waren de hele dag goed gevuld. De lunch was goed verzorgd. En als hilariteit kan ik nog vermelden dat als iedereen geconcentreerd zat te binden het licht na een paar minuten uitging, omdat het gestuurd werd door enkele bewegingssensoren. Als afsluiting was er voor de liefhebbers een fantastisch diner bij de lokale Chinees. Wat een kwaliteit werd ons voorgeschoteld. Op de terugweg deelden Eddy en ik onze gemeenschappelijke liefde voor de Blues en hebben we hierover gekletst en naar geluisterd. Kortom een geweldige dag. Jammer dat alleen Eddy en ik van onze club vertegenwoordigden. Volgend jaar beter mannen! Karel Das.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *